Yayın kazançları bundan sonra muhtemelen hızlanacak: Citizens JMP
Investing.com — Streaming, ABD’de TV izleme oranlarında yayın ve kablolu yayını geride bıraktı. Citizens JMP analistleri, bu değişimin henüz başlangıç aşamasında olduğuna inanıyor.
Citizens JMP, Nielsen’in Mayıs ayı “The Gauge” raporuna atıfta bulunarak şu bilgileri paylaştı: “Streaming, ABD TV izleme süresinin %44,8’ine ulaşarak şimdiye kadarki en yüksek payını elde etti.” Bu oran, yayın (%20,1) ve kablolu yayının (%24,1) toplam payını aştı.
Analistler şöyle yazdı: “Ölçek avantajları göz önüne alındığında, streaming kazançlarının bundan sonra muhtemelen hızlanacağına inanıyoruz.”
Uzmanlar, doğrusal TV izleme oranı azaldıkça, streaming hizmetlerinin içerik maliyetlerini daha fazla kullanıcıya yayabildiğini belirtiyor. Ayrıca spor ligleri ve reklamverenler, daha geniş ve genç kitlelere erişim avantajından yararlanıyor.
Önemli bir nokta olarak, reklam destekli video hizmetlerinin (AVOD (IS:AVOD)) gençlere ulaşmanın baskın yolu haline geldiği ifade ediliyor.
Citizens JMP şunları söyledi: “Genç izleyiciler neredeyse tamamen kurgu televizyon içeriği için streaming’e geçti.” Ayrıca gençler doğrusal TV izlediklerinde, çoğunlukla geleneksel modelin “son kalesi” olan canlı spor yayınlarını tercih ediyorlar.
Streaming ayrıca paket tekliflerden ve gelişmiş cihaz erişiminden de fayda sağlıyor. Raporda, “Abonelik streaming’inde lider olan Netflix ve Google (NASDAQ:GOOGL)’ın YouTube’u artık izleme süresinin çoğunu TV’lerde görüyor” denildi. Ayrıca Amazon (NASDAQ:AMZN) Prime gibi platformların paket teklifler sayesinde kullanıcı etkileşimini artırdığı belirtildi.
Banka, AVOD penetrasyonunun da arttığını söyledi. “Premium SVOD abonelik kademelerinin %46’sı artık reklam destekli” ve CTV izleme süresinin %73’ü reklam destekli içerikle geçiriliyor.
Bununla birlikte, streaming’in reklam harcamalarındaki payı, TV izleme süresindeki payının gerisinde kalıyor. Citizens JMP, bu farkın kapanacağını öngörüyor. Bu durum “zamanla 45 milyar dolarlık ABD doğrusal reklam bütçelerini CTV’ye yönlendirecek.”
Analistlere göre, reklamverenlerin bütçelerini yeniden tahsis etmesi ve TV reklam pazarının yapısal olarak genişlemesiyle “CTV’nin rüzgarından” en çok faydalanacak şirketler arasında Roku (NASDAQ:ROKU), The Trade Desk (NASDAQ:TTD) ve MNTN bulunuyor.
Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.