İş

Kanada’nın Demiryolları İlk Ortak İşgücü Duruşuyla Karşı Karşıya

Kanada, iki büyük demiryolu operatörü Canadian National Railway (TSX:CNR) ve Canadian Pacific (NYSE:CP) Kansas City’nin eş zamanlı olarak bir işgücü duruşuyla karşı karşıya kaldığı benzersiz bir durum yaşıyor. Bu eş zamanlı operasyon duruşu, potansiyel olarak milyarlarca dolarlık ekonomik kayıplara yol açabilir.

İşgücü duruşu, Teamsters sendikası ile demiryolu şirketleri arasındaki sözleşme müzakerelerinin çıkmaza girmesi nedeniyle ortaya çıktı. Geçmişte, bu şirketlerin iş sözleşmeleri bir yıl arayla müzakere ediliyordu.

Ancak 2022’de Canadian National Railway, yeni federal yorgunluk düzenlemelerinin getirilmesinin ardından yeni bir sözleşme müzakere etmek yerine mevcut anlaşmasını uzatmayı tercih etti. Sonuç olarak, her iki şirketin de iş sözleşmeleri 2023 sonunda sona erdi ve devam eden müzakereler yeni bir anlaşma üretemedi, bu da Kanada’nın yük demiryolu sisteminin büyük bir kısmının mevcut aksamasına yol açtı.

Lokomotif mühendisleri, kondüktörler, tren ve saha işçileri ile demiryolu trafik kontrolörleri dahil 9.000’den fazla işçiyi temsil eden Teamsters, Perşembe gününden itibaren CN Rail ve CPKC tarafından lokavta uğradı.

2023’te Canadian Pacific ve Kansas City Southern (NYSE:KSU) birleşmesiyle oluşan CPKC, ABD ve Meksika ağlarının normal şekilde çalışmaya devam edeceğini belirtse de, duruşun ABD’ye yapılan sevkiyatları etkilemesi bekleniyor. Hem CN hem de CPKC ve bazı ABD demiryolu rakipleri, lokavt beklentisiyle ağlarına bağlı belirli sınır ötesi kargoları kabul etmeyi reddetmeye başladı.

Anlaşmazlık birkaç konu etrafında dönüyor. Teamsters, CPKC’nin toplu sözleşmeden yorgunlukla ilgili kritik güvenlik hükümlerini kaldırmayı amaçladığını, bu durumun daha uzun çalışma saatleri nedeniyle kaza riskini artırabileceğini iddia ediyor. CPKC ise teklifinin mevcut çalışma kurallarını koruduğunu, yeni dinlenme düzenlemelerine uyduğunu ve güvenlikten ödün vermediğini ısrarla belirtiyor.

Öte yandan CN, zorunlu yer değiştirme hükmü uygulamaya yönelik teklifiyle karşı karşıya kalıyor. Teamsters, bunun işçilerin işgücü açığını gidermek için Kanada genelinde taşınmasını gerektirebileceğini savunuyor. CN ise bu yıl içinde ücretler, dinlenme ve işgücü mevcudiyetini ele alan ve hükümetin zorunlu kıldığı görev ve dinlenme süresi düzenlemelerine uyan birden fazla teklif sunduğunu iddia ediyor.

Federal hükümet, federal iş kanununun 107. maddesi uyarınca bu tür işgücü anlaşmazlıklarına müdahale etme yetkisine sahip. Geniş yetkilere sahip olan Çalışma Bakanı Steven MacKinnon, bağlayıcı tahkim emri verebilir. 2023’te selefi Seamus O’Regan, British Columbia’daki liman işçileri grevini çözmek için bu yetkiyi kullanmıştı.

Mevcut durumdan farklı olarak, liman işçileri grevindeki taraflar anlaşma şartları konusunda büyük ölçüde mutabık kalmıştı. MacKinnon şu ana kadar CN’nin bağlayıcı tahkim talebini reddetti ve müzakerelerin devam etmesini teşvik etti.

Bu makaleye Reuters katkıda bulunmuştur.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu